لیست شرکت های همکار با سازمان صدا و سیما

لیست شرکت های همکار با سازمان صدا و سیما
بخش انتقال و اقتصاد فناوری

لیست شرکت های همکار با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و زمینه فعالیت آن ها در فایل پیوست آورده شده است. جهت آشنایی بیشتر با این شرکت ها، به فایل پیوست مراجعه نمایید.


Report98.pdf

ارتباطات صمیم رایانه

ارتباطات صمیم رایانه
مهندس علوی منش
41021000
41021100
www.samimgroup.com
sales@samimgroup.com
تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، ساختمان 47
تجهیزات پیشرفته صدا و تصویر (Broadcast) ، سیستم های تعاملی اینترنتی و اینترانتی (IPTV/OTT) ، سامانه تبلیغات یکپارچه تحت شبکه رایانما (Digital SIGNAGE)

IRIB Started HEVC (H.265)-Encoding Migration for Some HD Services

To lay the groundwork for launching the next generation of broadcast services in Iran, IRIB published a document named: "minimum requirement of the terrestrial digital television receiver in the Islamic Republic of Iran" in March of 2018. In this document, among other new requirements, the addition of HEVC coding (in DVB-T2) format and support for HbbTV services were foreseen.

The trial broadcast of DVB-T2/HEVC (main 10) started on October 2017 with "Tamasha HD" program on Ch. 31 UHF in Tehran.

First pilot broadcast of HbbTV services using HEVC encoding in "TV3 HD" program started on 31 May 2018.

Official Broadcast of Mux_3 with DVB-T2/ HEVC in Kerman, Zanjan and Eastern Azerbaijan provinces was started in 2018. More recently, the Mux_3 broadcast in HEVC was launched in Noshahr city and surrounding areas.

The following video compression formats are currently used for terrestrial broadcast in Iran.

 


iran-map3.jpg

iran-map.jpg

table.jpg

DVB-T2-1.jpg

ramazan 98


مقاله HbbTV

https://rd.irib.ir/-/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-abu-technical-review

بولتن

https://rd.irib.ir/broshor?p_p_id=122_INSTANCE_O66qO1nyGR3b&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=one-column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&p_r_p_564233524_resetCur=true&p_r_p_564233524_categoryId=39842252

falahi5.jpg

چاپ مقاله همکاران تحقیقات و جهادخودکفایی در مجله ABU Technical Review

بازگشت
مقاله ای تحقیقاتی با عنوان " آیا HbbTV می تواند راه نجات  برودکسترها باشد" از سرکار خانم مهندس فلاحی (اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی) در نشریه فنی اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا - اقیانوسیه (ABU Technical Review) به چاپ رسید.
 
در این مقاله، راهکارهای فنی و فرصتهای ایجاد شده برای برودکسترها در بکارگیری استاندارد HbbTV مورد بررسی قرار گرفته است.

technical-review.jpg

آیا الگوریتم‌ها، کارگردان‌های جدید برای تولید ویدئو هستند؟

بازگشت

میشل بیس مدیر عامل شرکت Mobile Viewpoint می گوید: برودکسترها و مالکین برندهای مطرح، برای برآورده کردن انتظارات مخاطبان خود در مورد اخبار فوری و پوشش تمام اتفاقات موجود، همواره متحمل فشار برای تسریع بخشیدن به تولید خروجی هستند و این درحالی است که بودجه ها نیز دائما در حال کاهش است.

همین امر راه‌اندازی پخش سنتی را که هم هزینه‌بر بوده و هم متمرکز بر منابع است را  با چالش مواجه می‌کند و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI) در تولید اخبار و ورزش را مطرح می‌کند.

تولید کامل اخبار به طور خودکار بدون نیاز به کارگردان و فیلمبردار و یا سایر عوامل فنی انسانی، شاید هنوز بسیار دور از ذهن باشد اما کمک در تولید با استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر نیز در حال اجرا می باشد. برای مثال در حال حاضر دوربین فیلمبرداری اتوماتیک، کارگردان مجازی و تولید اخبار ورزشی به طور اتوماتیک، برای فوتبال اجرایی شده است.

امروزه این مثال‌ها توسط برودکسترهای کوچکتر و پخش کننده‌های زنده مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما انتظار می‌رود طی چند سال آینده سازمان‌های بزرگ نیز این فناوری‌ها را در بر گیرند. کامیون‌های SNG نیز پیرو همین اتفاق با کوله پشتی‌های پخش زنده جایگزین شده‌اند.

بنابراین، مهم است که ما نیز همین امروز در صنعت خود، سازگاری با تکنولوژی‌های مبتنی بر AI را شروع کنیم و در این زمینه آموزش ببینیم. مثالی که اخیرا با پیروی از همین مسیر اجرایی شده است یک برودکستر بلژیکی است که یک استودیوی خبری بدون سرنشین را با استفاده از Newspilot با بکارگیری AI می‌باشد.

این پروژه شامل تکنولوژی عمیق‌سنجی[1] برای ایجاد یک فیلمبردار مجازی، نگه داشتن ارائه کنندگان به شکل درست در کادر و ارائه بازخورد در مورد اینکه آیا آن‌ها واقعا وجود دارند یا خیر. آن‌ها این را با یک کارگردان مجازی که توسط یک GUI مبتنی بر وب هدایت می‌شوند، برای ایجاد بولتن‌های خبری با هزینه‌ای موثر تر ترکیب کرده‌اند.

شرکت رمو تکنولوژی دوربین فیلم برداری منحصر به فردی تولید کرده که به علت بهره‌مندی از هوش مصنوعی از توان کارگردانی هم برخوردار بوده و می‌تواند سوژه قرار گرفته در برابر دوربین را ردگیری کرده و از وی فیلم‌برداری کند.

شرکت سازنده این دوربین که Obsbot Tail نام دارد، اولین دوربین هوش مصنوعی جهان با توان کارگردانی توصیف کرده است.

دوربین مذکور از قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و با دقت 60 فریم در ثانیه برخوردار است و بر روی یک شاسی سوار می‌شود. قابلیت زوم اپتیکال این دوربین هم به 3.5 ایکس می‌رسد. کاربر ابتدا باید سوژه‌ای که قرار است تعقیب شود را برای دوربین مشخص کند و سپس دوربین به طور خودکار آن را دنبال خواهد کرد.

دوربین یادشده با حرکات دست و صورت هم قابل کنترل بوده و یک اپلیکیشن هم برای مدیریت آن در نظر گرفته شده است که برنامه ریزی آن را تسهیل می کند. به منظور پردازش خوب تصاویر یک تراشه پیشرفته به نام HiSilicon Hi3559A بر روی دوربین مذکور نصب شده است. تراشه یادشده برق کمی هم مصرف می کند. پشتیبانی از فناوری پردازش ویدئویی HDR10 از جمله دیگر مزایای این دوربین است که قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

یکی دیگر از زمینه های جالب استفاده از تکنولوژی AI در تولیدات ورزشی است. لیگ های کوچکتر با رتبه های پایین تر در رشته های ورزشی مانند هاکی روی زمین، هندبال و بسکتبال اکنون با استفاده از تکنولوژی های در دسترس بر مبنای هوش مصنوعی این فرصت را برای پخش زنده بازی های خود دارند.

قبلا چنین موقعیتی با استفاده از تشخیص تصویر برای دنبال کردن بازی با استفاده از یک دوربین، با موفقیت اجرا شده است. AI می تواند این تولیدات را جالب تر کند زیرا قادر به تشخیص گل شدن توپ، خطاها (کارت های زرد و قرمز)، خطای کرنر و یا خطای تایم اوت و آسیب ها می باشد. اگر این تجربه با تجزیه و تحلیل رفتار بازیکنان ترکیب شود، امکان ایجاد اتوماتیک یک خلاصه فراهم می شود که در مقایسه با بازی کامل، می تواند برای تماشاگران بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین کنترل تبلیغات مبتنی بر AI می تواند این بازی ها را برای حامیان مالی جذاب تر کند. آگهی های تلویزیونی پشت سرهم مخاطبان را کلافه کرده  و گاها باعث می شود تماشاچیان علاقه خود را برای دیدن ادامه بازی از دست بدهند درحالیکه پخش پویا و هوشمند یک آگهی در طول مکث در بازی می تواند حتی نظرات مخاطبان را بیشتر جلب کند.

AI همچنین نقش مهمی در نمایه سازی محتوا بازی خواهد کرد. امروزه از تکنولوژی های هوش مصنوعی و ابرداده استفاده می شود، اما اغلب اوقات الگوریتم های مورد استفاده بر اساس تبدیل گفتار به متن است. ترکیبی هوشمند از چندین منبع اطلاعات و الگوریتم ها یک روش جالب و طبیعی برای نمایه سازی را ایجاد می کند.

فرانک کاپولا، مدیر اجرایی هگزاگلوب، می گوید: در حاضر نوآوری در مورد کیفیت تصویر بهتر یا پردازش پیشرفته سیگنال نیست، بلکه درواقع نوآوری در مورد متادیتا می باشد.

از آنجاییکه محتوای موجود در اینترنت در حال انفجار است، متادیتا کلید اصلی برای تجربه کاربری بهتر بوده و آگاهی بهتر در مورد اخبار و محتوای ورزشی را تضمین می کند. زمانی که متادیتا به درستی ایندکس شده باشد، با وجودیکه محتوای اصلی تغییری نکرده است ولی قطعا راحت تر یافته شده و برای استفاده مجدد شانس بیشتری دارد و به همین دلیل ارزش آن بیشتر می شود.

امروزه ارائه ویدیو، تعاملی تر شده و هم زمان علاوه بر تلویزیون، در سایر شبکه های اجتماعی مختلف، سرویس های آنلاین و برنامه های کاربردی تلفن همراه اجرا می شود و همین اهمیت متادیتا را بیشتر نشان می دهد. با این حال، ایجاد metadata مناسب آسان نیست زیرا هم نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد، و هم کار جذابی نیست و در نتیجه، واقعا گران است. این جایی است که AI به بازی می آید ظهور شبکه های عصبی عمیق و شبکه های عصبی کانولوشن، چارچوب ایده آل برای ایندکس گذاری ویدیو را به ارمغان می آورد.

کسانی که برای نمایه گذاری ویدیوی مناسبی - یا دستی یا خودکار - سرمایه گذاری می کنند، تعامل بیشتر کاربران و اشتراک گذاری بهتر بین پلتفرم های مختلف توسط کاربران را به دست خواهند آورد. با توجه به این مشاهدات در دنیای واقعی ما یک پیش فرض را پیش بینی می کنیم: پیشگامانی که امروز مهارت در حوزه های هوش مصنوعی را شروع می کنند، در آینده شرکت های پیشرو رسانه ای خواهند بود. خبر خوب این است که دسترسی به تکنولوژی های مبتنی بر یادگیری عمیق دیگر منحصر به شرکت های بزرگ نیست. تشخیص چهره و جسم برای همه شرکت ها در دسترس است.

علاوه بر این، این تفکر که استفاده از فن آوری های مبتنی بر AI مانند تشخیص چهره در یک گردش کار، حتما نیاز به استفاده از ابر را دارد اصلا درست نیست. در واقع می توان سیستم های بسیار خوبی را بر روی زیرساخت هر شرکت نصب کرده و این سیستم ها را به صورت سفارشی شده تنظیم کرد هرچند این بدان معنا نیست که فناوری ابر غیر کاربردی خواهد بود بلکه آموزش مدل مبتنی بر AI نیاز به مقادیر زیاد محاسبات قدرت دارد IaaS در این مرحله بسیار مفید خواهد بود اما بدین معنی نیست که بدون ابر امکان پیاده سازی آن وجود ندارد.

با توجه به اهمیت ورود به حوزه هوش مصنوعی، در اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی نیز فعالیت های تحقیقاتی و عملیاتی در همین زمینه شروع شده که منجر به قراردادهای کاربردی مانند "طراحی و تولید سامانه نرم افزاری تشخیص چهره در ویدئوهای آرشیو" و " تهیه و توسعه سامانه داده کاوی بر روی داده های نظرسنجی مرکز پژوهش سازمان" شده است.

در سامانه اول هدف ارائه سیستمی است که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین امکان اجرای فناوری تشخیص جستجوی خودکار و شناسایی چهره های مورد نظر از صحنه هایی از ویدئو است که به طور خودکار از کل ویدئو استخراج شده اند. در نهایت با استفاده از فناوری تشخیص چهره در ویدئوهای آرشیوی متادیتاهای مرتبط با محتوای ویدئویی غنی تر شده و نیاز کاربران را در دستیابی به موضوع مورد جستجو سریع تر مرتفع می نماید.

و در سامانه دوم هدف اصلی ارائه سیستمی برای تحلیل خودکار نظرات افرادی است که در نظر سنجی های صدا وسیما شرکت نموده اند و به سؤالات چند گزینه ای و همینطور سوال پیشنهاد و نظر آزاد پاسخ داده اند. در این تحلیل ارتباط بین پاسخهای افراد به سوالات و پرسشنامه های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. انجام این پروژه و ارائه یک تحلیل جامع از نظرات افراد جامعه میتواند نقش به سزایی در یافتن دغدغه های اصلی مردم و میزان و دلیل رضایتمندی و یا نارضایتی آنها از موارد مورد بررسی و توجه صدا و سیما داشته باشد که به تبع آن ارائه راهکارهای مفید در رفع کاستی ها میسرتر خواهد بود. در مراحل داده کاوی و متن کاوی این پروژه از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می شود.

 

https://www.ibc.org/production/artificial-intelligence-are-algorithms-the-new-video-director/3079.article

https://www.ibc.org/content-management/artificial-intelligence-ready-to-add-more-value-to-your-content/3080.article

http://www.bartarinha.ir/fa/news/822381

 


[1] Depth-sensing

 


هوش‌مصنوعی و حوزه رسانه‌/برودکست

بازگشت

امروزه استفاده از دو فناوری هوش مصنوعی AI(artificial intelligence) و یادگیری ماشین(Machin learning)MA در چرخه تولید محتوا شامل پیش از تولید، حین تولید و پس از تولید امری ضروری است و باعث ساده‌سازی، ارتقاء کیفی، کاهش هزینه‌ها، کاهش نیروی انسانی لازم و تسریع در چرخه تولید می‌گردد.

در بیشتر مقالات اصطلاح AI به عنوان ترکیب فناوری‌های یادگیری‌ماشین، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی شناخته می‌شود. ابزارهای AI در حوزه رسانه بیشتر برای جستجوی متادیتا و گذاشتن‌کپشن‌ها استفاده می‌گردد، ولی کاربردهای آن همواره در حال گسترش و هزینه‌ پیاده‌سازی آن‌ها در حال کاهش است.  امروزه استفاده از AI از ملزومات موفقیت کسب‌وکارهاست. در سال 2021 طبق پیش‌بینی گارتنر[1] کاربردها و سرویس‌های بر پایه هوش مصنوعی 2.9 تریلیون دلار ارزش مالی و6.2 بیلیون ساعت کاهش فعالیت کارکنان را باعث خواهد شد. [1]

AI موضوع مهم مطرح در NAB2018 بوده است و در این نمایشگاه بسیاری از شرکت‌های صاحب فناوری تولید محتوا، همچون AWS، Google، IBM و Microsoft تلفیق محصولاتشان با AI را به نمایش گذاشته بودند. دلایل اصلی نفوذ AI در فناوری‌های برودکست شامل موارد زیر است:

  • افزایش سرعت در پردازش حجم زیاد اطلاعات مانند پردازش‌های گرافیکی یا پردازش اطلاعات آرشیو و ... به عنوان نمونه رادیو-تلویزیون صربستان RTS برای اصلاح متادیتاها به روش دستی ، 20 سال زمان نیاز داشت ولی با استفاده از AI و دو نفر نیرو دوساله کار را به اتمام رسانید.
  • ایجاد نوآوری در سرویس‌ها به عنوان نمونه ارائه سرویس near-real-time-vod (استخراج محتوای سرویس ویدیوی درخواستی از محتوای کانال‌ها به صورت خودکار و نزدیک به بلادرنگ)
  • کاهش خطای کاربران

شکل1 نشان می‌دهد که برودکسترها در کدام یک از مراحل چرخه برودکست  از فناوری AI بهره‌برداری کرده‌اند. همچنین شکل 2 با بیان وضعیت آرشیو دارندگان آرشیوهای بزرگ، نشان می‌دهد که در حوزه فناوری آرشیو، استفاده از فناوری‌های AI در صدر اقدامات قرار دارد.

همانطور که در شکل  1و 2 آمده است، مهمترین پروژه‌های مبتنی بر AI که درصد بالایی از برودکسترها یا شرکت‌های رسانه‌ای از آنها استفاده کرده‌اند عبارتند از:

  • استخراج اتوماتیک متادیتا از محتوای ویدیوی: به‌عنوان نمونه سیستم ایندکسر Azure میکروسافت وقتی محتوایی در ابر ذخیره می‌گردد، به‌طور اتوماتیک و سریع محتوا را آنالیز می‌کند (مثلا مکالمات را به متن تبدیل می‌نماید، چهره عوامل فیلم را تشخیص می‌دهد و ...) تا یافتن مجدد محتوا به‌راحتی صورت پذیرد. [3] با غنی شدن متادیتا میتوان آرشیو را با سرعتی نزدیک به بلادرنگ ایندکس‌گذاری و جستجو کرد.
  • ایجاد کلیپ‌های ویدیویی شاخص از محتوا به‌ ویژه محتواهای ورزشی به‌صورت اتوماتیک(video highlighting): به‌عنوان نمونه محصول شرکت آمازون و IBM به‌طور اتوماتیک و با سرعت بالا بخش‌های مهم ورزشی را استخراج و ترجمه و زیرنویس میزنند تا در وب‌سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر گردد. [4]
  • اتوماسیون کنترل کیفیت و رگولاتوری کیفی محتوای برودکست: تشخیص و در برخی موارد اصلاح اختلالاتی مثل فریم‌های سیاه، فریم‌های فریزشده، سکوت/ صدای ازدست‌رفته، سنکرون نبودن بودن صدا/ویدیو/زیرنویس و ...
  • گذاشتن اتوماتیک کپشن‌ها: با الگوریتم‌های پردازش‌گفتار و یادگیری ماشین کلمات آمده در فایل‌های صدا/ویدیو استخراج و به متن تبدیل می‌گردد. نرم‌افزار کاربردی کپشن‌گذاری اتواماتیک شرکت‌هایی همچون Watson Captioning به‌صورت آنلاین و با کمک قابلیت خودآموزشی(self-learning) ادعای دقت بالا، سازگاری خوب و امکان ویرایش کپشن‌ها را دارند. بررسی‌ها نشان داده است که 85% ویدیوهای فیس‌بوک به‌صورت بی صدا تماشا می‌شنود و این تمایل بینندگان به تماشای محتواهای زیرنویس‌دار را نشان می‌دهد. [1]

در حال حاضر NHK برودکستر مطرح ژاپن نیز در حال کار روی سیستم پشتیبان تولید مبتنی بر AI است. این سیستم "به طور اتوماتیک اطلاعات مفید را از داده‌های حجیم استخراج و به تولید کننده برنامه تلویزیونی  برای تولید بهتر ارائه می‌کند" . به‌عنوان نمونه این سیستم می‌تواند از رسانه‌های اجتماعی و منابع اطلاعات رسمی کشور، اطلاعات مفید را استخراج و به‌طور اتوماتیک متن‌های خبری را تولید نماید. سیستم پشتیبان تولید همچنین قادر خواهد بود "به صورت اتوماتیک داده‌های برودکست را به فرمی که برای عموم بینندگان به‌آسانی قابل‌فهم باشد، تبدیل نماید"( به‌عنوان نمونه تولید انیمیشن زبان اشاره برای ناشنوایان و تولید اتوماتیک توصیف صوتی فیلم برای نابینایان). [5]

سیستم پیشرفته آنالیز مدیای Azure با بهره‌برداری از AI،  به بخش‌بندی مخاطبین و ایجاد تجربه اختصاصی برای آنها (مثل پیشنهاد دقیق محتوا بر اساس علاقه مخاطب) کمک می‌نماید. این سیستم با تحلیل رفتار مخاطبان، می‌تواند در خصوص تولیدات محتوایی جدید نیز، پیشنهادهایی به تولیدکنندگان ارائه نماید. [4]

تقویت انکدرها با AI به‌طور چشمگیری پردازش ها را تسریع و کیفیت انکد ویدیوها را افزایش می‌دهد. به عنوان نمونه راهکار شرکت BitMovin از انکدینگ بر پایه ویژگی‌های خود محتوا، و تنظیم بهینه پارامترهای انکدینگ بر اساس پارامترهای تنظیم‌شده قبلی انکد، استفاده کرده‌است. [6]

روند ویرایش ویدیوها و تصاویر نیز از فناوری AI بی‌نصیب نمانده است در این خصوصadobe، APIی  Adobe sensi را ارائه کرده است این API به Adobe Character Animator CC امکان لیپ سینک اتوماتیک و به Photoshop CC امکان ویرایش بر پایه تشخیص چهره را می‌دهد. [7]

منابع:

[1]

https://www.provideocoalition.com/artificial-intelligence-at-nab-2018-real-world-applications/.

[2]

www.brighttalk.com/webcast/13139/299271/the-future-of-artificial-intelligence-in-broadcasting.

[3]

https://azure.microsoft.com/en-us/blog/from-microsoft-azure-to-everyone-attending-nab-show-2018-welcome/.

[4]

https://aws.amazon.com/blogs/media/aws-media-entertainment-at-nab-2018/.

[5]

NHK، "AI-Driven Smart Production،": https://www.nhk.or.jp/strl/open2017/pdf/en/1e.pdf.

[6]

https://www.thebroadcastbridge.com/content/entry/10842/ai-touted-as-super-charged-video-assistant.

[7]

http://blog.infinigraph.com/2018/05/14/top-video-artificial-intelligence-and-machine-learning-at-nab-2018.

 



[1] Predicts2018 :AI and the Future of Work

 


2-AI.png

1-AI.png

حضور IRIB R&D در NAB 2019

بازگشت

نمایشگاه NAB یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه رسانه است که هر ساله در ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌گردد و مورد توجه بسیاری از فعالان و متخصصانِ به نام صنعت رسانه در دنیا می‌باشد. این رویداد که در فروردین ماه برگزار می‌گردد فرصت بسیار مناسبی برای اشتراک تجربه در حوزه‌های تبلیغات، توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، راهکارهای ابری، امنیت سایبری، نسلهای آینده تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی و ... می‌باشد.

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، عدم وابستگی کشور به نفت و توسعه صادرات غیر نفتی می‌باشد. یکی از اهدافی که معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما دنبال می‌کند، معرفی صنعت رسانه کشور به جامعه جهانی، به منظور حمایت از توسعه‌ی صادرات تجهیزات و سامانه‌های بومی‌سازی شده‌ و در نتیجه تحقق شعار رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان است. این مهم جز با حضور موثر در مجامع معتبر بین‌المللی به منظور توسعه‌ی روابط خارجی و معرفی توانمندی فناوران ایرانی به جامعه جهانی میسر نمی‌شود.

سازمان صدا و سیما موفق شد تا به واسطه ارائه تعدادی پیشنهاد و پروژه نوآورانه، نظر هیئت داوران جهت اختصاص فضای نمایشگاهی مناسب به سازمان صدا و سیما در بخش پارک نوآوری NAB2019 را جلب کند. از این رو در فروردین ماه سال 1398، سازمان صدا و سیما ، تحت عنوان کار گروه تحقیق و توسعه سازمان (IRIB R&D)، به مدت شش روز (17 ام لغایت 22 ام فروردین ماه) در این رویداد شرکت کرده و ضمن نمایش پنج پروژه سامانه گرافیک تحلیلی ورزشی، داشبورد خبری هوشمند، سامانه تصحیح هوشمند EPG، سامانه تزریق متادیتا در ویدئو و سامانه تست مبتنی بر استاندارد HbbTV به معرفی توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی پرداخت.

قابلیت و کیفیت بالای محصولات مورد اشاره، توجه بسیاری از بازدید کنندگان و فعالان این صنعت را به خود جلب کرده و با استقبال شرکت‌های بزرگ و به نام بین المللی رو برو شد.

از دستاوردهای مهم این حضور می‌توان به معرفی جایگاه سازمان صدا و سیما به عنوان یک نهاد پیش رو در فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

امید آنکه این حضور مقدمه‌ای برای درخشش بیش از پیش سازمان صدا و سیما و نیز شرکت‌ها دانش بنیان در عرصه بین‌المللی و ایفای نقش سازمان در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد.


ramadan.jpg