مطالب مندرج در پروژه ها تحقیقاتی

امکان سنجی استفاده از انرژی تجدید پذیر در ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی اف ام صدا و سیما

عنوان پروژه:
امکان سنجی استفاده از انرژی تجدید پذیر در ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی اف ام صدا و سیما
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
-
فایل pdf:
-
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
اداره کل فرستنده های تلویزیونی
زمان شروع پروژه:
1397/01/20
زمان اتمام پروژه:
1396/06/01
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
معاونت پژوهشی داشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

پژوهش و شبیه سازی سیستم های پهن باند با استفاده مجدد فرکانسی یک برای نسل آینده فرستنده های دیجیتال تلویزیونی زمینی

عنوان پروژه:
پژوهش و شبیه سازی سیستم های پهن باند با استفاده مجدد فرکانسی یک برای نسل آینده فرستنده های دیجیتال تلویزیونی زمینی
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
-
فایل pdf:
-
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
معاونت توسعه و فناوری رسانه
زمان شروع پروژه:
1397/01/21
زمان اتمام پروژه:
1397/05/10
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شیراز
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

تعیین و تحلیل پارامترهای SLA در زنجیره خدمات IPTV/OTT و پیشنهاد ابزار مونیتورینگ

عنوان پروژه:
تعیین و تحلیل پارامترهای SLA در زنجیره خدمات IPTV/OTT و پیشنهاد ابزار مونیتورینگ
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
-
فایل pdf:
-
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
اداره کل رسانه‌های نوین
زمان شروع پروژه:
1395/08/01
زمان اتمام پروژه:
1396/06/31
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
رهاورد پژوهش ارتباطات
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

تحقیق، پژوهش و طراحی سیستم‌های فتوولتاییک برای تأمین برق ایستگاه فرستنده تلویزیونی به همراه تحلیل فنی و اقتصادی طرح

عنوان پروژه:
تحقیق، پژوهش و طراحی سیستم‌های فتوولتاییک برای تأمین برق ایستگاه فرستنده تلویزیونی به همراه تحلیل فنی و اقتصادی طرح
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
-
فایل pdf:
-
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
اداره کل فرستنده های تلویزیونی
زمان شروع پروژه:
1396/08/06
زمان اتمام پروژه:
1397/01/31
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
معاونت پژوهشی دانشگاه شریف
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

بررسی وضعیت برودبند و برودکست در افغانستان

بررسی وضعیت برودبند و برودکست در افغانستان


تحلیل پارامترهای کیفیت سرویس (QOS) و تجربه کاربر (QOE) در زنجیره چرخه خدمات IPTV/OTT و CDN با رویکرد Troubleshooting

عنوان پروژه:
تحلیل پارامترهای کیفیت سرویس (QOS) و تجربه کاربر (QOE) در زنجیره چرخه خدمات IPTV/OTT و CDN با رویکرد Troubleshooting
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
-
فایل pdf:
-
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
اداره کل فناوری رسانه های نوین (مرکز فضای مجازی) و اداره کل راهبری سرویس های تعاملی اپراتورها (مرکز تلویزیون تعاملی)
زمان شروع پروژه:
1395/01/18
زمان اتمام پروژه:
1396/12/16
درصد پیشرفت:
100%
اهداف پروژه:
گسترش روز افزون شبکههای IP و امکان ارایه خدمات صوت و تصویر بر روی آنها موجب شده که سازمان‌های مختلف(از جمله صداوسیما)، به ارایه خدمات محتوایی همزمان روی بسترهای برودکست و بسترهای IP بپردازند. این موضوع با بکارگیری زنجیره ارایه خدمات از طریق کارگزار سازمان صداوسیما و اپراتورهای مختلف در حال پیگیری است. لذا، سنجش کیفیت ارایه محتوا در یک زنجیره خدمات از ابتدا تا انتها از طریق شناخت پارامترهای و شاخص‌های ارزیابی کیفیت، یک ضرورت بوده و میتواند نتایجی مانند، بررسی رضایت مشتری، بهره‌وری بهتر از شبکه، پیش بینی خرابیها و شناسایی فرصتها برای رقابت در ارایه خدمات و درآمدزایی را به همراه داشته باشد.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
در این گزارش تحقیقی، سعی شده با تقسیم‌بندی زنجیره خدمات و تعیین گلوگاهها، در ابتدا پارمترها و شاخص‌های ارزیابی کیفیت در هر نقطه تعیین و سپس ارتباط میان پارامترها در نقاط مختلف زنجیره مشخص شود تا در نهایت، تاثیر هر کدام از آنها در نقطه مشتری، کیفیت سنجی شده و با ارایه یک مدل مرجع مانیتورینگ، بتوان در صورت بروز خطا، عامل و محل آن در نقاط حساس، تشخیص داده شود.
توضیحات متنی:
با توجه به این که در زنجیره ارائه خدمات، مجموعه‌های متنوعی از جمله اپراتورهای مخابراتی، فراهم‌کنندگان خدمات CDN در سطح کشور و استانها، ارائه کنندگان سرویس شبکه(و غیره) مؤثرند، ضروری است به جهت اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده، کیفیت تجربه کاربر بطور پیوسته مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت بروز اشکال و خرابی یا افت سرویس، محل خرابی و منشا آن تعیین شود.

بررسي روندها و توافقات بين المللي digital dividend و امكان سنجي اجراي آن در ايران

عنوان پروژه:
بررسي روندها و توافقات بين المللي digital dividend و امكان سنجي اجراي آن در ايران
مجری پروژه:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
گروه پروژه:
-
امور:
فناوری سیستم های توزیع و انتشار
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
92/04/19
درصد پیشرفت:
100 %
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

مالتي اسكرين

عنوان پروژه:
راهكارها و الزامات ارايه سرويس بر بسترهاي مختلف گيرنده (مالتي اسكرين)
مجری پروژه:
اداره كل تحقيقات و جهاد خودكفايي
گروه پروژه:
-
امور:
رسانه های نوین
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
93/01/25
درصد پیشرفت:
100 %
اهداف پروژه:
-
شرکت سازنده:
اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
-

مالتي اسكرين

ملاحظات امنيتي دارندگان محتوا در IPTV

عنوان پروژه:
ملاحظات امنيتي دارندگان محتوا در IPTV
مجری پروژه:
شرکت مهندسي پيام پرداز
گروه پروژه:
رسانه های نوین و تعاملی
امور:
خدمات ارزش افزوده
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
تابستان 89
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
اهميت تامين امنيت درIPTV در جلوگيري از هر گونه دسترسي، تغيير و توليد غير مجاز اطلاعات، خراب کردن سرويس ها و مختل کردن کار سيستم هاي پُرارزش مطرح است
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
فاز اول: - مروري بر مباحث پايه (شبكه‌هاي پهن‌باند، تكنيك‌هاي پايه در امنيت شبكه، كارت هاي هوشمند، ته‌نقش‌نگاري) - قوانين كشور و معاهدات بين‌المللي در حمايت از محتواي ديجيتال (ويژگي‌هاي فناوري‌هاي ديجيتال، مالكيت معنوي، معاهدات و سازمان‌هاي بين‌المللي و ...) فاز دوم: - ملاحظات امنيتي و وظايف هر يک از نهادهاي IPTV از حيث امنيت (امنيت محتوا، سرويس، انتقال و زيرساخت) - بررسي و تحليل تهديدات و حملات مطرح در IPTV (دسته‌بندي انواع تهديدهاي مطرح در فناوري IPTV از ديدگاه‌هاي مختلف، معرفي و تشريح حملات اساسي مطرح در IPTV و ... ) - تکنيک‌هاي اساسي حفاظت سرويس، انتقال و زيرساخت(تکنيک‌هاي اساسي حفاظت سرويس، تکنيک‌هاي اساسي حفاظت انتقال، تکنيک هاي اساسي حفاظت زيرساخت) - روش‌هاي حفاظت محتوا در IPTV (روش هاي حفاظت محتوا از گذشته تا حال، دسته بندي تکنيک‌هاي اساسي حفاظت محتوا، روش هاي رمزنگاري محتوا، استفاده مؤثر از تكنيك هاي ته‌نقش‌نگاري در حفاظت از محتوا، بررسي معماري امنيتي در استانداردهاي رايج IPTV

امکان سنجی ساخت Gap Filler در داخل کشور

عنوان پروژه:
امکان سنجی ساخت Gap Filler در داخل کشور
مجری پروژه:
-
گروه پروژه:
تلویزیون دیجیتال
امور:
فناوری سیستم های توزیع
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
پاییز 91
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
بررسی اینکه آیا ساختGap Filler در داخل کشور در مقابل استفاده از فرستنده های کم توان توجیهی دارد و به صرفه است یا خیر.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
دو مشکل عمده در Gap fillerها وجود دارد. مشکل اول ایزولاسیون بین آنتن گیرنده و فرستنده است. مشکل دوم وجود اکو در محیط است. پیاده‌سازی Gap Fillerها از روش‌های متنوعی استفاده شده است. 1- RF OCR 2- IF OCR 3- FIC – OCR 4- Equ – OCR 5- روش ترکیبی نتیجه مقایسه: فرستنده‌ها نسبت به Gap Filler، در کیفیت سیگنال، قدرت خروجی کمتر، راحتی طراحی شبکه و جای‌گذاری مزیت دارند. در صورت استفاده از سیگنال‌رسانی ماهواره‌ای، هزینه سیگنال‌رسانی نیز اهمیت چندانی نخواهد داشت.

رادیو دیجیتال

عنوان پروژه:
رادیو دیجیتال
مجری پروژه:
-
گروه پروژه:
رادیو دیجیتال
امور:
فناوری سیستم های توزیع
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
تابستان 81
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
مطالعات اوليه به جهت شبيه سازی و پياده سازی انکدرDRM
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
گرچه از اختراع راديو ، تاكنون چندين رسانه ديگر الكترونيك پديد آمده اند و بعضا گوي سبقت را از اولين رسانه الكترونيك ربوده اند اما ويژگي منحصر به فرد راديو، بعنوان تنها رسانه اي كه نياز بصري ندارد، آنرا از ديگر رسانه ها ممتاز مي سازد. ديگر ويژگي راديو، امكان استفاده موبايل و پرتابل مي باشد، كه با توجه به اينكه راديو تنها حس شنوائي را درگير مي كند در بسيار مواقع (هنگام تردد، رانندگي، ترافيك و ...) مي توان از آن بهره جست.

خدمات ارزش افزوده ی تلویزیون دیجیتال

عنوان پروژه:
خدمات ارزش افزوده ی تلویزیون دیجیتال
مجری پروژه:
-
گروه پروژه:
تلویزیون دیجیتال
امور:
فناوری سیستم های توزیع
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
زمستان 91
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
Digital Video Broadcast یا به اختصار DVB، براساس یک استاندارد ساماندهی شده است، که خانواده ای از استانداردهای پخش تلویزیون دیجیتال در روش ها و بسترهای مختلف است. اعضای این خانواده عبارتند از: • DVB-T: تلویزیون دیجیتال با پخش زمینی که جایگزین تلویزیون آنالوگ است. • DVB-S: تلویزیون دیجیتال با پخش ماهواره ای که جایگزین ماهواره آنالوگ است. • DVB-C‌: پخش تلویزیون دیجیتال در بستر کابل است. • DVB-H: پخش تلویزیون دیجیتال برای تجهیزات دستی مانند تلفن همراه (موبایل) است.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
بیشتر مردم تجربه دریافت و مشاهده تلتکست را در تلویزیون آنالوگ داشته اند. در تلتکست مجموعه ای از انواع اطلاعات مفید و مورد نیاز بصورت جداگانه در زنجیره تولید و پخش تلویزیونی آنالوگ ارسال می شود و بیننده می تواند در صورت تمایل از این اطلاعات استفاده کند. به چنین زیر ساختی که در آن • مجموعه ای از محتواهای مورد نیاز و مفید • که با استفاده از بستر تلویزیون دیجیتال در اختیار مخاطبین قرار داده می شود و مخاطب می تواند بصورت اختیاری از آن استفاده نماید. سرویس افزوده گفته می شود.

بازیابی و جستجوی تصاویر ثابت و متحرک

عنوان پروژه:
بازیابی و جستجوی تصاویر ثابت و متحرک
مجری پروژه:
دکتر مهدی محرابی،دکتر محمد قنبری
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
پاییز 91
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
شناسایی و بررسی مستندات مربوط به روش های جستجو و بازیابی منابع تصویری به منظور پیاده سازی این روش ها در نرم افزارهای جستجو و بازیابی در آرشیو دیجیتال
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
در حوزه آرشیو دیجیتال و برای ارائه سرویس های مناسب برای جستجو و بازیابی منابعی که دارای فراداده مناسبی نمی باشند، استفاده از روش های جستجو محتوایی منابع توصیه می گردد. این روش ها در کنار فراداده نیز می تواند جستجوی منابع را تسهیل بخشد. در این پروژه این روش ها مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی فرمت های تصویر دیجیتال در آرشیو

عنوان پروژه:
بررسی فرمت های تصویر دیجیتال در آرشیو
مجری پروژه:
شرکت فرازکام
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
زمستان 89
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
جمع آوری و شناسایی مستندات مربوط به فرمت های تصویر دیجیتال در حوزه آرشیو دیجیتال به منظور انتخاب یک فرمت مناسب برای آرشیو سازمان صدا و سیما
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
در حوزه آرشیو دیجیتال و برای نگهداری و ارائه سرویس منابع تصویری، فرمت های گوناگونی موجود می باشد این فرمت ها شامل فرمت های فشرده نشده و فشرده شده با افت و بدون افت کیفیت می باشند. در این سند هر یک از این فرمت ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین بررسی تجربیات و نحوه استفاده آرشیوهای سازمانهای برودکست مشابه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی و دسته بندی روش های تحلیل معنایی محتوای ویدئو

عنوان پروژه:
بررسی و دسته بندی روش های تحلیل معنایی محتوای ویدئو
مجری پروژه:
دانشگاه تهران
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
زمستان 88
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
انگیزه پروژه حاضر ارتقا دانش بومی كشور در طراحی و ساخت نرم افزار تحلیل مسابقات فوتبال و بومی‌سازی این تكنولوژی و ارائه خدمات هرچه بهتر در این حوزه به بینندگان تلوزیونی، مربیان، باشگاهها و كلیه گروه هایی كه به نوعی با ورزش فوتبال سروكاردارند. از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه، توسعه یك نرم افزار قدرتمند در تحلیل مسابقات ورزشی بخصوص فوتبال می‌باشد كه علاوه بر ارائه خدمات گرافیكی رسانه ای حین پخش بازی از جمله نمایش زمان و نتیجه بازی برای هرچه بالاتر بردن جذابیت گزارش بازی به تحلیل اتوماتیك و ارائه كاملی از آمار بازی نیز بپردازد.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
پروژه حاضر با موضوع تحلیل معنایی ویدئو مسابقات فوتبال، زیرمجموعه پروژه كلان تعریف شده در جهاد خودكفایی صدا و سیما تحت عنوان تحلیل معنایی ویدئو، می‌باشد كه كاربردهای متعددی در حوزه های مختلف و مرتبط با فعالیتهای سازمان صدا و سیما دارد كه از آن جمله می‌توان از سامانه تحلیل ویدئوهای مسابقات فوتبال نام برد. توجیه اهمیت آن از آن خاطر است كه بخش اعظمی از ویدئوهای ورزشی سازمان به پخش مسابقات فوتبال اختصاص دارد. در مورد كاربردهای دیگر این پروژه كلان، مطالب تفصیلی در گزارش فاز صفر پروژه كه توسط مجری تهیه و ارائه شده است قابل دسترسی است. مشخصات حاضر مربوط به موارد مورد نظر جهاد خودكفایی صدا سیما در فاز یك پروژه (یكساله) می‌باشد. با توجه به تحقیقات انجام شده در فاز صفر و پیشنهاد 4 روش مختلف برای عملیاتی كردن آن، همچنین با در نظر گرفتن گفتگوهایی كه در این زمینه با مسئولان و دست اندركاران بخش های مختلف سازمان (بالاخص ورزشی و فوتبال) انجام شد، تصمیم بر این شد كه در سال اول سامانه ای طراحی گردد كه تلفیقی از سه روش اولِ پیشنهادی، ارائه شده در گزارش نهایی فاز صفر باشد. بدین صورت كه با نصب دوربین های خاص منظوره در ورزشگاه و بدون استفاده از دوربین های برودكست موجود در ورزشگاه به تحلیل مسابقه برگزار شده پرداخته شود.

سند متادیتا

عنوان پروژه:
سند متادیتا
مجری پروژه:
اداره کل آرشیوها و کتابخانه ها
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
زمستان 91
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
بررسی و جمع آوری فیلدهای متادیتای موجود در چرخه های کاری سازمان صدا و سیما و ارائه یک جدول از فیلدها به همراه یک مدل مناسب برای استفاده از آنها در نرم افزارهای کاربردی
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
در این پروژه با استفاده از کارشناسان خبره از واحدهای مرتبط سازمان (آرشیو، سیما، صدا، برونمرزی، سیاسی، گسترش سیستم های تولید و پخش، پشتیبانی فنی و مجازی) ابتدا به جمع آوری اطلاعات متادیتا در این واحدها پرداخته شد. سپس اطلاعات جمع آوری شده در قالب یک جدول ارائه گردید و پس از برگزاری جلسات کارشناسی (در حدود 30 جلسه) فیلدهای نامناسب و تکراری حذف گردید و جدول نهایی تهیه شد. در این جدول ستون هایی در ارتباط با تعریف هر فیلد، نوع و مرحله کاربرد آن در چرخه، معنی انگلیسی آن و مقایسه آن با فیلدهای استاندارد EBUCore در نظر گرفته شده است. این جدول مبنای طراحی مدل مناسب برای نرم افزارهای مرتبط با تولید و مدیریت محتوا می باشد.

بررسی استانداردهای متادیتا در برودکست

عنوان پروژه:
بررسی استانداردهای متادیتا در برودکست
مجری پروژه:
شرکت فرازکام
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
تابستان 90
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
شناسایی و بررسی استاندارهای موجود برای متادیتا در حوزه برودکست به منظور انتخاب یک استاندارد مناسب و بومی شده برای سازمان صداو سیما
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
در این پروژه کلیه استانداردهای مطرح در حوزه برودکست و مدیریت محتوا بررسی گردیده است. این استانداردها عبارتند از:MARC, METS, Dublin Core, PBCore, P_Meta, SMPTE 335m, SMEF, TV anytime, MPEG 7, MPEG 21 . در بخش دوم برودکسترهای مشابه و استاندارهای متادیتای آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفي اينترفيس HD-SDI و جايگاه آن در آينده تجهيزات استوديوئي

عنوان پروژه:
معرفي اينترفيس HD-SDI و جايگاه آن در آينده تجهيزات استوديوئي
مجری پروژه:
شرکت مهندسی تحقیق و توسعه ارتباطات صمیم رایانه
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
بهار 85
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
در اين تحقیق به معرفي استانداردهاي ارتباط سريال در کاربردهاي استودئويي پرداخته شده است.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
آنچه تا به امروز براي ارسال ديتا به صورت سريال در استوديوها و ميان تجهيزات ويدئويي مورد استفاده قرار گرفته است, استاندارد SMPTE 259M است که آن را به عنوان SDI مي شناسيم. گسترش تلويزيونهاي داراي صفحات تخت و ابعاد آن, بهبود روشهاي ارسال سيگنالهاي تلويزيوني, فراهم شدن امکان پردازشهاي قدرتمند در حوزه صدا و تصوير باعث شده است تا فرمتهاي 720pو 1080i در توليد و نمايش تصاوير بتدريج مورد استفاده قرار گيرند. اين فرمتها به عنوان فرمتهاي متداول HD شناخته مي شوند. از طرف ديگر کاربردهاي تجاري و خانگي متعددي براي HD مطرح شده است. همين مسائل در حوزه توليد و پخش تصاوير تلويزيوني اثر گذاشته و باعث تحول بزرگي در سيستمها, قطعات و ارتباطات Broadcast شده است. اين پروژه به منظور بررسي اين تحولات مطرح شده ابتدا به معرفی اینترفیس HD-SDI پرداخته و در نهايت به ارائه يک پيشنهاد مناسب براي جهت گيري آينده سازمان صدا وسيما در حوزه HD خواهد پرداخت.

امکان سنجی HD در ایران

عنوان پروژه:
امکان سنجی HD در ایران
مجری پروژه:
دکتر محمد قنبری
گروه پروژه:
آرشیو
امور:
مدیریت فناوری تولید
کاتالوگ:
-
ذینفعان:
-
زمان شروع پروژه:
-
زمان اتمام پروژه:
پاییز 91
درصد پیشرفت:
-
اهداف پروژه:
هدف این پروژه بررسی موقعیت فعلی تلویزیون HD در دنیا و جمع آوری اطلاعاتی است که می تواند به تصمیم گیری سازمان صدا و سیما در راه اندازی پخش HD در پلتفرم های گوناگون کمک کند.
شرکت سازنده:
-
معرفی محصول:
-
توضیحات متنی:
این تحقیق در 9 فصل به شرح ذیل نگاشته شده است: 1- دلایل نیاز به تلویزیون HD 2- گیرنده های HD 3- فرمت های HD 4- انتقال و پخش HD بروی پلتفرم های مختلف 5- فشرده سازی HD 6- HD از منظر تولید و ضبط استودیویی 7- ضریب نفوذ HD در دنیا 8- محدودیت های گسترش HD در جهان 9- ظهور HD و توسعه تلویزیون 3D